Geluk en lachen op het werk? Lijkt zo logisch. Toch staat het niet bij iedere ondernemer en onderneming bovenaan het lijstje. Zou wel zo moeten zijn. Immers, een werknemer die blij en gelukkig aan het werk is, presteert in sommige gevallen wel tot 8x zo veel goed. Ja, u leest het goed. Tot 8x!!!
Hoe kan dat dan? Onderzoek wijst uit dat geld en andere primaire arbeidsvoorwaarden als auto en pensioen niet de belangrijkste, structurele motivatoren zijn voor uw werknemers. Sterker, uw jongste werknemers (tot 30 jaar!?) kijken helemaal anders aan tegen zaken als bezit, perspectief, pensioen en mobiliteit. Het is als werkgever of als bedrijf noodzaak om het hart te raken van uw (nieuwe) medewerkers. Klinkt soft, maar dat is het totaal niet.
Het is niet voor niets dat grote, moderne, met name digitaal georiënteerde bedrijven dan ook een Chief Happiness Officer aanstellen. Ja, iemand die zich louter en alleen bekommert om het welzijn van de medewerkers en de teams.
‘Ja, die grote bedrijven kunnen dat ook makkelijk betalen’, hoor ik u denken. U ook hoor! Het is in onze optiek niet nodig om daar iemand voor aan te nemen. Het gaat erom dat u het gedachtegoed omhelst en hiermee aan de slag gaat. En van gedachten wisselt over hoe een team te motiveren of zelfs echt aan het lachen te krijgen!!
Wij van House of Answers kunnen u daarbij helpen.